onsdag, mars 05, 2008

I cyberns underbara värld

Visst är Wikipedia en användbar resurs på många sätt när det gäller att snabbt få information. Men detta var sannerligen en ny variant. Grundaren av det webbaserade uppslagsverket, Jimmy Wales, lär ha dumpat sin tidigare flickvän Rachel Marsden just via Wikipedia. Som hämnd ska hon ha annonserat ut hans kläder på eBay då han tydligen inte kommer för att hämta dem. Enligt Wikipedia så handlar det om en T-shirt....
Nog är webben ett underbart verktyg. Varför ringa, träffas eller skriva när allt kan skötas via Internet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Festligt! Jag läste en gång om en kvinna som sålde sin mans Porche för 300 kronor på blocket sedan han lämnat henne för en annan, bett henne att sälja bilen och skicka pengarna. Tack för länken, jag har, som du kanske redan sett, dig i min länklista. Önskar dig en bra dag. // maluca

Anonym sa...

Men så utomordentligt praktiskt! Det ska jag lägga på minnet.
Och jag som en gång tyckte att det var lite slött att dumpa folk via telefon (på den tiden telefonen bara fanns i hallen och hade sladd).
-Nej, SÅ gör man bara inte! Man ska se varandra i ögonen och...

Det var ju rent föredömligt! :D

Anonym sa...

Söt hund! // en pudelägare

http://metro.se/se/article/2008/03/04/22/3722-45/index.xml