söndag, mars 09, 2008

Känner det som om hon bränts på bål!

Ja, detta är Carolas intryck av vad som hon säger blev hennes sista schlagerfestival. Men jag tror nog hon kommer tillbaka. Ett varumärke måste underhållas konstant för att inte tappa sin lyskraft. Dessutom vete attan om hon inte skulle klara sig bättre på egen hand än med en duettpartner. Det enda som fattas är rätt låtmaterial. Rösten har hon redan och den kan ingen ta ifrån henne.
Sedan kan man inte komma ifrån att Nordmans låt faktiskt är riktigt bra. Det var en välförtjänt seger. Vad gäller bålbränningen så är det ingen större tvekan om varifrån Carola fick inspirationen till detta uttalande. Nordman har en effektfull scenshow som faktiskt passar mycket bra ihop med deras låt. Som gör det där lilla extra.
Därmed lämnar jag Melodifestivalen för idag och fortsätter att spela igenom gårdagens fynd från skivmässan i Solnahallen. Det lär ta tid....

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mig som falsksångsfobiker (ett funktionshinder ;)), måste jag medge att Carola kan man lyssna på utan att behöva oroa sig för plågsamma sura toner. En klar fördel.
Men hon har en del annat som talar emot sig. Ett färskt exempel är just häxbränningsreaktionen.

Jag tror nog att hon dyker upp igen. Till sist.
Ha det bra, RonnyBGoode!

Anonym sa...

Jodå, en bra röst. Snygg att titta på. Men resten skymmer för mycket!