fredag, februari 22, 2008

Giv mig kraft!

Det är en händelse som ser ut som en tanke att DN under sin artikel om förre försvarsministern Mikael Odenbergs toppjobb inom Svenska Kraftnät har ytterligare en stor rubrik som anknyter till ämnet. Den lyder: ”64.000 utan ström”! Nåja, nu ska vi inte skylla detta på Odenberg eller ens på Reinfeldt. Stormen lär ha bidragit. Men nog är det ändå rätt intressant att ”statsminister Fredrik Reinfeldt (m) har sagt att valet föll på hans partivän eftersom en extern konsult funnit att Odenberg i konkurrens med andra var den mest lämpade.”

Vad säger då konsulten? Jo, den externa konsulten Per Brolin säger till Sveriges Radios Ekoredaktion att han ”bara bedömde en kandidat som regeringskansliet valt ut utan hans medverkan.”

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Hur skulle vi klara oss utan konsulter?!?

Ursäkta att jag tjatar. Men jag misstänker att många läsare fortfarande har kvar sin gamla vinylspelare och gärna lyssnar på några härliga plattor för att sätta piff på vardag som helg. Kom med i min vinyltävling! Du kan vinna valfria vinylskivor till ett värde av 500, 300 eller 200 kronor genom att svara på tre enkla frågor? Kolla här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är sådant här som bidrar till att jag alltmer uppskattar våra makthavare.

Har du Charlie Ventura på vinyl???

Ronny B Goode sa...

Inga sologrejer med Charlie Ventura f n men bollen är ju rund och allt kan skifta snabbt. Han kan ju t ex finnas med som sideman hos andra artister. Var väl med Krupa t ex. Nåja, jag ska gräva i vinyllagret så får vi se.