lördag, februari 16, 2008

Vann rätt låt?

En vanlig fråga så här i efterhand. Jag kan bara svara : YESSS! Redan från starten tyckte jag att Sanna hade något speciellt. Hennes ”Timmy” blev en återkommande favorit i mina radioprogram och sedan dess har hon utvecklats till en mycket mångsidig artist som fortfarande behåller den där naturligheten som gör en artist ”folklig”. Dessutom har hon både utstrålningen och scennärvaron. Jag vill inte direkt tala om ett generationsskifte. Nej, Carola håller än och kommer att fortsätta att glädja oss under många år. En av de första som insåg hennes storhet var förresten allas vår CuO (alias Curt-Olov Wennberg) i Ljusdals Folkparksförening som bokade in henne för ett framträdande redan samma kväll som hon sjöng ”Främling” i TV. Själva framträdandet kom till stånd när hon blivit ett stort namn och hon håller fortfarande publikrekordet i Ljusdalsparken (drygt 16 000 personer).

Det är ingen tvekan om att Carola är en stor artist och att hon har en gudabenådad röst. Men denna kväll så känns det ändå rätt att Sanna fått ta täten. Visst, pucken är rund och mycket kan hända. Men jag tror uppriktigt att det denna gång klickar till på allvar för Sanna.

Det är hon väl värd.

Inga kommentarer: